Monday, February 15, 2010

Siapa Ahmad Nawab??

Datuk Ahmad Nawab atau namanya Datuk Ahmad Khan Nawab Khan merupakan penggubah Malaysia terkenal. Beliau telah menggubah lebih 2,000 lagu sejak penglibatannya dalam dunia seni.
Beliau yang pernah berkhidmat dengan Orkestra RTM selama 17 tahun, telah memenangi banyak anugerah dan antaranya Anugerah Merak Kayangan (Lagu Terbaik) bagi lagu ciptaan pertamanya Bintang Malam pada 1980. Namun begitu, beliau mencapai penghormatan tertinggi apabila beliau dipilih untuk menerima Anugerah Seniman Negara 2006 pada 20 November 2006.
Anugerah tersebut yang disampaikan Yang di-Pertuan Agong Tuanku Syed Sirajuddin Syed Putra Jamalullail, merupakan salah satu daripada Anugerah Seni Negara (ASN) 2006 anjuran Kementerian Kebudayaan, Kesenian dan Warisan (KeKKWa).
Ahmad Nawab, 73, antara lain turut menerima hadiah berupa wang tunai RM60,000 dan dijadikan wakil KeKKWa di seminar/forum peringkat kebangsaan atau antarabangsa.

Tuesday, February 9, 2010

ADA LAGU SEKOLAH UNTUK DIGUBAH???

Salam Sejahtera...

Kepada warga pendidik, guru-guru, guru besar dan pengetua seluruh negeri Selangor.
Ingin saya maklumkan kepada tuan/puan, sekiranya lagu sekolah anda ingin digubah semula dari segi susunan muzik...dari hanya bunyi piano atau lagu dah macam dengar tak dengar je...atau macam tak bersemangat..apa kata tuan/puan boleh dapatkan khidmat kami untuk digubah semula dengan bunyi yang berkualiti seperti kualiti studio rakaman. Bayaran yang dikenakan adalah setimpal dengan khidmat profesional kami. Kami akan merakamkannya dalam bentuk cd besertakan nota muzik.

Jika ada sekolah baru yang masih belum mempunyai lagu...jika ingin sentuhan ciptaan kami...juga boleh hubungi kami. Jika ada mana mana syarikat atau korporat yang ingin ciptaan lagu baru atau tuan/puan nak buat minus one atau apa saja lah..hubungi lah kami. Kepada tuan/puan yg ada terbaca berita ini..hebahkanlah kepada rakan rakan yg lain k.
TQ...sila hubungi melalui email anffaizat@gmail.com untuk keterangan lanjut atau hp 0133635007

tq
art

HAPPY CHINESE NEW YEAR


GONG XI FA CHAI...

I like to wish all my chinese frenz..Happy Chinese New Year..Gong xi Fa Chai...may this Tiger year will bring more prosperous n good luck to u all and all Malaysian...
Jangan lupa ang pow and buah limau untuk saya ya. hehehehehe..
Kalau balik kampong driving...pandu cermat dan ikut had laju..Selamat bercuti dan selamat kembali ke Selangor D.E.

Art

Friday, February 5, 2010

CD SOALAN SENI !!!!!

Salam sejahteraaaaaa....

Kepada guru guru seni di Selangor ada berita baik. Sesiapa yang berminat utk mendapatkan CD ini secara percuma sila hubungi terus Oxford Fajar. Alamak..no telefon takde lah pulak. Kalau dapat nanti saya update kan.
Ada beratus soalan yang cover 34 tajuk bagi ting 4 dan 5. Apa lagi....usahakanlah cikgu.... maklumat dah saya berikan. Hebahkan kpd rakan yg lain juga k.

Tq
Art
There was an error in this gadget